20130301

爭寵的競賽就如同在看宮廷劇“步步驚心”一般
用盡各種計謀為要得到好處

競爭的結果是導致紛爭的主因
但當人一切都有了還想要爭什麼?
“不滿足”是人最大的問題

拉結跟利亞因為不滿足而競爭
試想你我現今的生活還有什麼不滿足的呢

有車子還要第二輛
有房子還要再買別墅
有了滿衣櫃的衣服還是感覺少一件
有了太太的總覺得別人的比較好
有了工作的總是想換個更好的工作

因著人的不滿足感使然
對於自己永遠都感到缺乏

所以聖經這樣說:
常常喜樂、不住禱告、凡事謝恩
如此是避免人心不足
知足常樂的道理

如今你我是否依然活在不滿足的競爭當中呢
讓我們一起將萬事獻上感恩
喜樂於現今我們所擁有的
以禱告感謝上帝的帶領
如此使自己免於競爭之苦





創世記

30:1 拉結見自己不給雅各生子,就嫉妒她姊姊,對雅各說:「你給我孩子,不然我就死了。」
When Rachel saw that she bore Jacob no children, she envied her sister; and she said to Jacob, "Give me children, or I shall die!"
30:2 雅各向拉結生氣,說:「叫你不生育的是 神,我豈能代替他作主呢?」
Jacob's anger was kindled against Rachel, and he said, "Am I in the place of God, who has withheld from you the fruit of the womb?"
30:3 拉結說:「有我的使女辟拉在這裡,你可以與她同房,使她生子在我膝下,我便因她也得孩子(原文是被建立)。」
Then she said, "Here is my maid Bilhah; go in to her, that she may bear upon my knees, and even I may have children through her."
30:4 拉結就把她的使女辟拉給丈夫為妾;雅各便與她同房,
So she gave him her maid Bilhah as a wife; and Jacob went in to her.
30:5 辟拉就懷孕,給雅各生了一個兒子。
And Bilhah conceived and bore Jacob a son.
30:6 拉結說:「 神伸了我的冤,也聽了我的聲音,賜我一個兒子」,因此給他起名叫但(就是伸冤的意思)。
Then Rachel said, "God has judged me, and has also heard my voice and given me a son"; therefore she called his name Dan.
30:7 拉結的使女辟拉又懷孕,給雅各生了第二個兒子。
Rachel's maid Bilhah conceived again and bore Jacob a second son.
30:8 拉結說:「我與我姊姊大大相爭,並且得勝」,於是給他起名叫拿弗他利(就是相爭的意思)。
Then Rachel said, "With mighty wrestlings I have wrestled with my sister, and have prevailed"; so she called his name Naph'tali.
30:9 利亞見自己停了生育,就把使女悉帕給雅各為妾。
When Leah saw that she had ceased bearing children, she took her maid Zilpah and gave her to Jacob as a wife.
30:10 利亞的使女悉帕給雅各生了一個兒子。
Then Leah's maid Zilpah bore Jacob a son.
30:11 利亞說:「萬幸!」於是給他起名叫迦得(就是萬幸的意思)。
And Leah said, "Good fortune!" so she called his name Gad.
30:12 利亞的使女悉帕又給雅各生了第二個兒子。
Leah's maid Zilpah bore Jacob a second son.
30:13 利亞說:「我有福啊,眾女子都要稱我是有福的」,於是給他起名叫亞設(就是有福的意思)。
And Leah said, "Happy am I! For the women will call me happy"; so she called his name Asher.






20130301
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 是是誰~* 的頭像
    是是誰~*

    是是誰 D+ 看世界~*

    是是誰~* 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()