20130302

當人不明白神的心意時
往往會做出自以為是的舉動來

今日拉結以為自己不能生育
於是為了要得到祝福與寵愛
開始了一段生兒子的競爭大賽
最後卻是因著神讓她自己能生育
才明白神的心意為何

當你我不明白神的心意時
我們會選擇自己想辦法
或是選擇禱告神等待神呢
繞了一大圈才明白神的意思是如此一回事
恍然大悟之後
人生已經過去了一大半

以色列人出埃及繞了四十年才進到約旦河
約瑟的哥哥賣了約瑟之後沒有想到神留了一個拯救

人生恍若如此
你我當留意
至終神的心意是好的
若此刻我們的人生也在繞圈子
當回到神的面前
尋求神仰望神
繞圈子的結果
就是生命的流失

願上帝祝福妳我了解

自我的意念是近在眼前,結果卻是遠在天邊;
上帝的意念是遠在天邊,結果卻是近在眼前。





創世記

30:14 割麥子的時候,流便往田裡去,尋見風茄,拿來給他母親利亞。拉結對利亞說:「請你把你兒子的風茄給我些。」
In the days of wheat harvest Reuben went and found mandrakes in the field, and brought them to his mother Leah. Then Rachel said to Leah, "Give me, I pray, some of your son's mandrakes."
30:15 利亞說:「你奪了我的丈夫還算小事嗎?你又要奪我兒子的風茄嗎?」拉結說:「為你兒子的風茄,今夜他可以與你同寢。」
But she said to her, "Is it a small matter that you have taken away my husband? Would you take away my son's mandrakes also?" Rachel said, "Then he may lie with you tonight for your son's mandrakes."
30:16 到了晚上,雅各從田裡回來,利亞出來迎接他,說:「你要與我同寢,因為我實在用我兒子的風茄把你雇下了。」那一夜,雅各就與她同寢。
When Jacob came from the field in the evening, Leah went out to meet him, and said, "You must come in to me; for I have hired you with my son's mandrakes." So he lay with her that night.
30:17  神應允了利亞,她就懷孕,給雅各生了第五個兒子。
And God hearkened to Leah, and she conceived and bore Jacob a fifth son.
30:18 利亞說:「 神給了我價值,因為我把使女給了我丈夫」,於是給他起名叫以薩迦(就是價值的意思)。
Leah said, "God has given me my hire because I gave my maid to my husband"; so she called his name Is'sachar.
30:19 利亞又懷孕,給雅各生了第六個兒子。
And Leah conceived again, and she bore Jacob a sixth son.
30:20 利亞說:「 神賜我厚賞;我丈夫必與我同住,因我給他生了六個兒子」,於是給他起名西布倫(就是同住的意思)。
Then Leah said, "God has endowed me with a good dowry; now my husband will honor me, because I have borne him six sons"; so she called his name Zeb'ulun.
30:21 後來又生了一個女兒,給她起名叫底拿。
Afterwards she bore a daughter, and called her name Dinah.
30:22  神顧念拉結,應允了她,使她能生育。
Then God remembered Rachel, and God hearkened to her and opened her womb.
30:23 拉結懷孕生子,說:「 神除去了我的羞恥」,
She conceived and bore a son, and said, "God has taken away my reproach";
30:24 就給他起名叫約瑟(就是增添的意思),意思說:「願耶和華再增添我一個兒子。」
and she called his name Joseph, saying, "May the LORD add to me another son!"



















arrow
arrow
    全站熱搜

    是是誰~* 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()