20130303

因著約瑟的出生
使得雅各開始對自己的人生有著不同的看法
這促使他想要尋找自己的未來與改變未來

很多時候我們都忘了要自我鞭策
除了生命的眾多追求之外
特別是在信仰上的追求

除非在你的生命中發生了某些重大的事件
你才會自覺自己是個被神尋回的人

想想自己是不是這樣的情況
來教會做禮拜很久了
卻一直沒發現自己需要更多的尋求神
也一直沒發現是處於一種自我滿足的狀態
原來自己是吃奶的基督徒
就算沒吃乾糧也無妨的

如果是如此
就讓你我向神禱告
給妳我一個提醒
讓你我的生命清醒過來
知道此時你我需要如何更多的擁有生命之道

對於自己的生命轉折若沒有看見未來的夢想與異象,
那麼就只能繼續等待神透過各種事件發生來提醒你。
但是,一味地等待而沒有任何行動絕非是一件好事。

等待絕非是一種藉口
而是一種可以化為異象的行動

願上帝祝福你我
看得見神所祝福的未來




創世記

30:25 拉結生約瑟之後,雅各對拉班說:「請打發我走,叫我回到我本鄉本土去。
When Rachel had borne Joseph, Jacob said to Laban, "Send me away, that I may go to my own home and country.
30:26 請你把我服事你所得的妻子和兒女給我,讓我走;我怎樣服事你,你都知道。」
Give me my wives and my children for whom I have served you, and let me go; for you know the service which I have given you."
30:27 拉班對他說:「我若在你眼前蒙恩,請你仍與我同住,因為我已算定,耶和華賜福與我是為你的緣故」;
But Laban said to him, "If you will allow me to say so, I have learned by divination that the LORD has blessed me because of you;
30:28 又說:「請你定你的工價,我就給你。」
name your wages, and I will give it."
30:29 雅各對他說:「我怎樣服事你,你的牲畜在我手裡怎樣,是你知道的。
Jacob said to him, "You yourself know how I have served you, and how your cattle have fared with me.
30:30 我未來之先,你所有的很少,現今卻發大眾多,耶和華隨我的腳步賜福與你。如今,我甚麼時候才為自己興家立業呢?」
For you had little before I came, and it has increased abundantly; and the LORD has blessed you wherever I turned. But now when shall I provide for my own household also?"
30:31 拉班說:「我當給你甚麼呢?」雅各說:「甚麼你也不必給我,只有一件事,你若應承,我便仍舊牧放你的羊群。
He said, "What shall I give you?" Jacob said, "You shall not give me anything; if you will do this for me, I will again feed your flock and keep it:
30:32 今天我要走遍你的羊群,把綿羊中凡有點的、有斑的,和黑色的,並山羊中凡有斑的、有點的,都挑出來;將來這一等的就算我的工價。
let me pass through all your flock today, removing from it every speckled and spotted sheep and every black lamb, and the spotted and speckled among the goats; and such shall be my wages.
30:33 以後你來查看我的工價,凡在我手裡的山羊不是有點有斑的,綿羊不是黑色的,那就算是我偷的;這樣便可證出我的公義來。」
So my honesty will answer for me later, when you come to look into my wages with you. Every one that is not speckled and spotted among the goats and black among the lambs, if found with me, shall be counted stolen."






arrow
arrow
    全站熱搜

    是是誰~* 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()