20130511

帶門徒該有為父的心如同耶穌基督

當代教會將門徒的帶領與養育視為教會發展最重要的一環
的確若要發展以小組方式建造教會
門徒的帶領與養育是最重要的根基
因此各種理論與方法紛紛出籠

今日保羅對於提摩太的帶領與養育
正好給予你我一個最好的提醒

教導門徒最好的方式是養育而不是教育
因為為父的心腸是帶領門徒最好的方式
如同父親愛自己的孩子一般會將最好的放在孩子身上
這樣的愛超越了教育的想法
而是要將自己最好的給予門徒

牧者的心腸是為父的心腸
這是照著在基督耶穌裡生命的應許,作基督耶穌的使徒
也是你我從保羅身上感受到的愛在提摩太身上

願你我都能有為父的心來帶領每一個進入教會的人

讓耶穌基督的愛透過你我成為馨香的祭
祝福人人都成為主耶穌基督的當代門徒


提摩太後書

1:1 奉 神旨意,照著在基督耶穌裡生命的應許,作基督耶穌使徒的保羅
Paul, an apostle of Jesus Christ by the will of God, according to the promise of life which is in Christ Jesus,
1:2 寫信給我親愛的兒子提摩太。願恩惠、憐憫、平安從父 神和我們主基督耶穌歸與你!
To Timothy, my dearly beloved son: Grace, mercy, and peace, from God the Father and Christ Jesus our Lord.
1:3 我感謝 神,就是我接續祖先用清潔的良心所事奉的 神。祈禱的時候,不住的想念你,
I thank God, whom I serve from my forefathers with pure conscience, that without ceasing I have remembrance of thee in my prayers night and day;
1:4 記念你的眼淚,晝夜切切地想要見你,好叫我滿心快樂。
Greatly desiring to see thee, being mindful of thy tears, that I may be filled with joy; Greatly...: or, remembering thy tears, I greatly desire to see thee that
1:5 想到你心裡無偽之信,這信是先在你外祖母羅以和你母親友妮基心裡的,我深信也在你的心裡。
When I call to remembrance the unfeigned faith that is in thee, which dwelt first in thy grandmother Lois, and thy mother Eunice; and I am persuaded that in thee also.
1:6 為此我提醒你,使你將 神藉我按手所給你的恩賜再如火挑旺起來。
Wherefore I put thee in remembrance that thou stir up the gift of God, which is in thee by the putting on of my hands.
1:7 因為 神賜給我們,不是膽怯的心,乃是剛強、仁愛、謹守的心。
For God hath not given us the spirit of fear; but of power, and of love, and of a sound mind.
1:8 你不要以給我們的主作見證為恥,也不要以我這為主被囚的為恥;總要按 神的能力,與我為福音同受苦難。
Be not thou therefore ashamed of the testimony of our Lord, nor of me his prisoner: but be thou partaker of the afflictions of the gospel according to the power of God;


arrow
arrow
    全站熱搜

    是是誰~* 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()